fredag 31 augusti 2012

Del 3 Mot framtiden

Whiuuu, jag ska bli IVA-sjukskötare :D Första skoldagen var spännande :) Roligt att få träffa klasskamraterna och börja utbildningen. I Iva-gruppen är vi 8 stycken, så vi lär ju nog lära känna varandra :) Det kommer nog bli tufft! Mycket tid kommer att behövas för pluggande, det är hård takt på i utbildningen. Men jag försöker att inte börja stressa redan nu, får ta det sen :P Nu första veckan har det varit föreläsningar om cellen, strålskydd, postoperativ vård samt en massa allmän info. Föreläsningen om postoperativ vård fick mej att längta till den dagen då jag har examen och får börja jobba :) Men mycket arbete återstår ännu.. Jag har vart helt slut varje dag jag kommit hem och sovit som en stock om nätterna. Har annars hunnit med ett pass spinning och ett pass skivstång, skaffat Internet, köpt en ny telefon, nytt svenskt nummer och bäst av allt Internet till min svenska telefon :D Nu e jag alltså på tåget på väg hem en sväng :) Jag måste fixa en massa stuff, bland annat studiestöd, ta mer kläder med mig och massor med skolböcker. Jag måste plugga också. E så sliten, skulle kunna somna på stört, men då lär jag vakna i Gävle så ska vänta med sovandet lite :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar