torsdag 18 april 2013

Tips på frukost

Frukost är mitt absoluta favoritmål på dagen! En bra frukost -> en grymt bra dag! :) Stämmer nästan alltid ;)
Min senaste favoritfrukost är: fil, nyponskalsmjöl, psylliumfrön, pumpafrön och kanel <3 Och det bästa av allt är att allting är bra för nått!

* Fil är bra för magen (jag kör Verum med miljarder goda bakterier ;))
* Nyponskalamjöl innehåller massor med c-vitamin
* Psylliumfrön är bra för att hålla magtarmkanalen i skick och se till att transporten funkar
* Pumpafrön innehåller massor med mineraler, vitaminer och omega
* Kanel är bra för att hålla blodsockret stabilt samt påverkar insulinkänsligheten (så man inte utsöndrar så mycket)

En riktig superfrukost alltså!
Kör sen alltid två rostisar med ost, kalkon & grönsak samt en kiwi också så jag ska klara mig ett tag. Längtar redan till nästa frukost! :)

Ett annat purrfect tips är att köra en smaksatt fil och naturell ihop plus frön och mjöl! NAM!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar