onsdag 12 november 2014

Moro och en liten comeback!

 Tiden har verkligen bara gått och jag har försökt hänga med så gott det går. Det har varit mycket med mitt nya jobb och också min nya roll eller hur man nu ska säga. Jag har behövt tid att komma in i allt. Ibland känns det superbra för att i nästa stund kännas så kaos. Mitt knep har varit att ta en dag i taget hur klyschigt det nu än låter ;) Det har funkat hittills i alla fall! Har fått acceptera att jag vissa dagar varit helt slut och typ direkt lagt mig på soffan när jag kommit hem. Något som även har varit konstigt att vänja sig vid är att jobba måndag-fredag även fast det är otroligt skönt att ha helgerna lediga. Har funderat mycket om det är det här jag vill göra, om det är rätt och "is this it" osv. Det har känts konstigt att jobba, sova, jobba och liksom inte orka eller hinna med något annat, jag har också varit mycket småkrasslig vilket ju verkligen tar på orken. Så jag tror drabbats av bakisstress (för att citera blondinbella) då jag alltid haft så mycket på gång med skolan, flyttat hem och nu även bytt jobb tätt in på. Har funderat massor på typ allt och även känt att jag borde vara gladare med tanke på att jag uppfyllt flera av mina drömmar. Men så till det fina med att vara människa, man är sällan ensam om det man tänker. Snubblade in på en blogg som länkade till denna artikel: http://www.dn.se/livsstil/halsa/jag-kande-att-jag-skot-livet-framfor-mig/
Så jag har lite självdagnostiserat mig med en quarterlifecrisis light plus bakisstress. 

Kan säga att det börjar kännas allt bättre nu :) Jag försöker vara glad för allt jag kan och lär mig istället för att haka upp mig på allt jag ännu inte kan. Jag har också börjat komma tillbaka i mina normala rutiner med gym, jobb, sömn och kost. Plus att jag är lite slappare mot mig själv också och inte stressar över allt jag borde läsa, borde kunna och borde göra! Så känner att det nog blir bra :) E typ gladast eveeah också över att julen närmar sig och allt prejulmys jag kan ägna mig åt <3 Och jag är glad över att vara hemma :) 

Tihi, raggisar i soffan <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar