torsdag 20 januari 2011

Ett så himla ofräscht ögonblick

Alltså läs inte det här om du är megakänslig (eller om du tycker att inlägg om mina fötter är ointressanta =))

Jag har ju klagat över min ömma tå ett tag nu, det var ju förra måndagen som det hände nått med nageln när jag var på spinning. Stortån ha ju värkt som tusan i några dagar och det har vart alldeles svart på nagelbandet. Nu ikväll så badade jag min fötter och filade dem och bytte nagellack. När jag tog bort de gamla så såg jag att stortå nagel fortfarande var blåsvart :( Tån har vart lite mindre öm ett par dagar nu så jag ha tänkt att de säkert ordnar upp sig. Iaf jag sku klippa naglarna också och när jag sticker saxen under nageln så pyser det till (det hör jag trots att jag har aipisen i öronen) och så börjar de bubbla upp rödbrungrynigt var. Från under nageln alltså. Va ju tvungen och klämma ut de sen, uäk. HUUUJ säger jag bara.. Så himla ofräscht och äckligt. Nu ruttnar väl hela tån eller nått :(

Personligen tycker jag fötter är ganska ofräscha så jag brukar försöka pyssla om mina med fotbad, fil, skrubbkräm & fotkräm minst en gång i veckan. Men de här tog jue iaf priset alltså. USCH! (då har jag tyvärr sett en hel del skabbiga fötter i mina dar)

Obligatorisk bild på äckeltån --->

2 kommentarer:

  1. Alltså hjeeelp!

    Jag vet hur det är, en gång råkade jag cutta upp lilltån på en sten i vattnet, och några veckor senare, när det läkt hade jag typ hård hud där, eller ärrvävnad eller nåt. Jag tog i alla fall ordentligt tag i den där huden och så bara öppnade sig tån på sidan som ett lock nästan, och hela tån var full med något som närmast liknade senap!!! Alltså det var ju ett stort tomrum kvar i tån sen ungefär.

    Det var något av det sinnessjukaste jag varit med om med min kropp!

    Usch vad ekligt att skriva om det, men jag kände bara att jag behövde lätta mitt hjärta nu när du skrev om det också! :P

    SvaraRadera
  2. Aaa, alltså. Fastän jag har hållt på me en massa variga saker på jobbet så höll jag faktiskt på att kräkas på min tå. Antagligen för att jag blev så chockad när det var i min kropp liksom. Har du nått ärr där nu? Där du hade tomrummet? Eller fyllde det sig själv sen?

    SvaraRadera