fredag 5 december 2014

Kär i december

Alltså, jag är helt salig, typ hela tiden! Julmusik, godis, önskelistor, pynt, levande ljus, adventskalendrar <3 Jag lyssnar på mina favorit julsånger flera gånger om, ligger på soffan och tittar på de lysande juldekorationerna och bara är :) 

Nu har ju jag haft lite extra tid att lägga på julförberedelser & mys, så passar på och tar det tillvara. 

Igår kom jag på att jag ännu inte har någon chokokalender, panik! Och bestämde mig sedan för att satsa på en lite lyxigare. Ångrar absolut inte det, min Kinder maxi adventskalender är så värd 15€ Chokladen är helt super! Lite svårt att inte fuska :P Helt ärligt har jag bara fuskat en gång, typ när jag var fem eller sex år, då öppnade jag lite extra luckor och åt halva chokladknappen. Men gjorde aldrig om det då de va så trist sen när man bara fick en halv eller ingen chokladknapp :( Någon annan som fuskat?

Ikväll när jag kom hem efter avklarat utepass så bakade jag en julkryddkaka (men den har jag ännu inte smakat) och kokade varm choko. Det blir så gott med kanel och sen honung eller farinsocker! 
Den muggen! <3 Har två stycken och det är så kul då renarna har helt olika ansiktsuttryck på de båda muggarna :) Det där är den glada renen :) 

Har nu precis läst igenom Nya Ålands julbilaga, med Willy som sällskap. Och, tihi, det råkar vara renar på min pyjamas :) 
Idag (5 december) är det Willys 9 månaders dag! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar