lördag 28 november 2009

Lilla Jul ;D

Idag har jag haft en toppen mysig dag =) Är hemma på Åland hos mamma. Jag kom med Rolfen igår. Världens lugnaste skönaste bussresa från Uppsala till Kapellskär, men vi var inte så många i bussen heller :P Så jag sov hela vägen, typ totalt däckad! Jag gjorde ju natt förra helgen och jag har inte lyckats svänga dygnet. D va nog först igår kände jag mig någolunda normal, då hade jag för första gången på hela veckan sovit på natten :P Jag har sovit dagtid nu annars så fort d ha gått.

Idag har mamma och jag ätit lite julmat och fått upp granen och ljusen, jeei! Vi har lyssnat på en massa finsk julmusik också. Hög mysfaktor på hela dagen =D Jag och Mu gav mamma dvd:n Benjamin Button´s otroliga liv. Så då måste vi ju bara titta på den! Den va helt bra, dock lite mystisk på sina ställen.

Imorgon åker jag tillbaka till Uppsala igen :) Kvällspass på måndag. . Jag har bara två veckor kvar nu av praktiken :( D har gått så himla fort.

3 kommentarer:

  1. Gud vad mysigt med julmat och julmys! Jag kommer inte få någon julstämning tror jag, allt som jag förknippar med jul saknas ju! Som snö, familjen, julmat...

    Och vad snabbt tiden går, bara två veckor kvar alltså!

    SvaraRadera
  2. Joo, jag hade verkligen en lugn och mysig lilla jul! Aaw, men du kommer ju ha den coolaste julen i år iaf, fast den kanske inte är så traditionell. . Finns d snö någonstanns Japan? På nått berg eller så?

    Jag har 8 praktikpass kvar. Känns weird, börjar ju vänja mig med att bo i Uppsala nu. Jag börjar fatta hur staden ser ut runtomkring min tråd till praktiken =)

    SvaraRadera
  3. Joo snö är vanligt, om man far lite mer norrut. Och på bergen :) På Hokkaido (nordligaste ön) finns massa skidorter. Kommer snö ibland till Tokyo har jag hört men det är väl bara liite som smälter snabbt.

    Ja men det är bra att du vänjer dig, för du ska ju dit igen :D

    SvaraRadera