måndag 23 november 2009

Resan till den stora staden med det gigantiska pepparkakshuset

Idag har jag vart en sväng till Stockholm med Andreea :) Har gjort nattpass hela helgen, så imorse när jag klev av passet for jag hem och sov 2½ timme och sedan for jag iväg med tåget. Var jättemysigt att gå runt i butikerna när julskyltningen är i full gång. Åt lunch på Donken också så nu har jag fått mitt hamburgarbegär stillat (för ett tag iaf :P )

Julbelysning <3


Hittade en fin partytischa på H&M =) Tur att de inte har väldigt dyra kläder, så att man inte behöver ha megadåligt samvete för att man shoppar lite!


Är ledig imorgon så det blir det att skriva på praktikuppgiften, en reflektiv dagbok över praktiken. Har tre pass nu den här veckan, tisdag, torsdag och fredag sen ska jag åka hem och fira lilla jul :D Har druckit mina första glas julmust för säsongen också =) Och beskådat ett jättepepparkakshus på Centralstationen i Stockholm.



Det goda taket, mumma!


Slösurfade lite på youtube och trillade över den här låten:

vilket ledde till den här trailern:


Nu vill jag så se den filmen!

3 kommentarer:

  1. Men gud vad mysigt det där såg ut!! Hoppas du får en fin lillajul, tror inte det blir nåt lillajulfirande för mig :P Kanske jag köper ett paket pepparkakor till!

    SvaraRadera
  2. Jaa, det var supermysigt i Stockholm =) Åå, pepparkakor <3 Jag blev sugen att ta en bit av det stora huset, men det var det omöjligt att göra utan att bli upptäckt! Hmm, köp ett paket pepparkakor till och koka lite knäck så får du förhoppningsvis lite lilla julskänsla:D Kramar

    SvaraRadera
  3. Aaaaha!!! Ska se om den här går i Vasa OCH om det finns text, min finska är inte på långa vägar lika bra som din :)

    SvaraRadera