måndag 6 september 2010

Lite lätt sliten

Huuu, hela jag e lite lätt sleten nu alltså! Steg upp tio över fem imorse (suuck, vad de inte passar mej, fast de ändå e nice när man väl vaknat till :)) Vaknade typ 35 min innan klockan skulle ringa av att hjärtat skuttade runt i kroppen lite på egen hand, myys as usual. Jag fattar inte va de håller på med ibland..

De va supernice väder imorse då jag prommade till jobbet lite sådär höstkyligt liksom! Friskt & fräscht,så de höjde mitt morgonhumör rejält! Dagen på jobbet gick helt okej förutom mitt språktövel, alltså jag skäms verkligen när jag pratar finska med såna som typ kan jättebra svenska (fast jag vet liksom inte om det då ännu) och sen föreslår de att vi ska byta till svenska. Jag känner mej lite språkdissad då och brukar tänka på den där roliga youtubevideon med "två korven" Även fast jag förstår dem också, de e ju jobbigt å lyssna på nån som stakar sej fram, inte hittar ord och bara snackar skräp typ :P Menmen de e ju så man lär sig.. Kunde inte ens komma på ordet för sked idag, puckat! Björkis mamma hade skickat en liten ordbok till mej som jag lätt kommer ha användning av! Supersnällt! Den innehåller en massa användbara sjukhustermer på finska och svenska. Inget mer två korven här iaf :D

Efter jobbet idag stresslagade vi lite ugnspotatis och stekte köttfärsbiffar och sedan rusade jag iväg på ett Body Move pass. Puuust, alltså vad mina ben får sej! RVP passet förra veckan gav benen en omgång också. Ljuvligt skönt är det, men nu sitter jag som en hösäck och hänger istället. Totalt slut! Ska nog kasta mej på madrasserna och bara läsa en stund nu och njuta av att jag har sovmorgon imorn =)

1 kommentar: