måndag 13 september 2010

Tillbaka i Vasa och ny vecka.

E tillbaka i Vasa efter en supernice helg i Jakobstad hos mormor och morfar. Kom igårkväll med bussen så kring halv elva var jag hemma hos Emmelie. Åå va trött jag va då, stupade i säng och somnade på direkten! De va nog segt å stiga upp imorse, men de gick! Idag har jag inte riktigt vart på topp på jobbet tyvärr, kände mej seg och onyttig typ. De va rätt lite å göra å då e de så svårt att veta vad man ska hitta på. (Oftast finns de ju alltid nåt man kan fixa de dagar de e lite lugnare, ska nog förståss passa på å njuta av dem också då de oftast e fullt upp). Tror jag håller på å bli sjuk också, känner mj lite halvkrasslig, fryser och har hjärtrus plus att jag e seg.

Åå, det var så kul att träffa m&m igen, har badat vedeldad bastu = myys och ätit massa god mat och hjortronochjordgubbar ur skål med stor sked = lyx!! De e så snälla, luv! Hann vara med om en typ släktmiddag vilket va nice. Träffade släktingar jag inte sett pålänge och släktingar jag aldrig sett tidigare =)

Hade ett missat samtal på mobilen idag från ett nummer jag inte kände igen, ringde upp efter jobbet och de var från ett fastighetsbolag som har en lägenhet att hyra åt mej, om jag vill ha =) Jeei!! Huset e nytt, det är typ en etta men de finns som ett sovrum och ett öppet kök plus balkong! Like! Ha tyvärr inte fått tag i tjejen som hyr den nu så att jag sku få fara dit å kika hur den ser ut. Skulle ha cirka 2 km till Emmelie och ca 2 km till sjukhuset och cirka 1,5 km till torget/centrum så de verkar ju bra :) Men vill se den!! Spännande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar