tisdag 21 september 2010

Ooomaaaagaaad

Igår var jag på ett helt super body move-pass, värsta lyckorus efteråt, men det höll tyvärr inte i sej speciellt länge. Gick till Halpa Halli efter passet för å köpa lite bananer och sånt stuff, vilket var det dummaste eveahh (dom hade nå shokki päivät) hela butiken var en enda lång kö :S Jag gick runt där och funderade vad jag ville äta när jag började tänka på lördagskorv. Men sen tänkte jag neee har ingen brödrost så de e dumt att jag köper de då (älskar lördagskorv på toast). Meen något styrde mej ändå mot lördagskorven. Var fem före att jag rusade upp på övervåningen och nappade en brödrost åt mej också, men lyckades trycka bort den impulsen. Värsta utsvulten på rostat bröd :(

När jag kom hem så ringde jag till någon som hyr en lägenhet som jag ska fara å titta på (ha liksom fått meddelande från en fastighetsförmedling att jag kan få hyra den sen), så hon svarade och jag frågade om hon förstår svenska och hon bara ei, oo voi voi ei tämä onnistu och kastar på luren i örat på mej. Jag bara står å gapar med mobilen i handen, kände mej så jäkla kränkt, hann ju inte ens börja prata finska heller. Så jag börjar diska och gråta istället. Medans jag diskar i mina krokodiltårar tittar jag upp mot köksskåpen och vad ser jag där!! EN BRÖDROST! Sen när Björkis kom hem från finskakursen skällde jag på henne för att hon inte berättat om toasten. Så nu äter jag bara toast typ =)



(Som avslut på den andra storyn kan nämnas att jag blev sjukt K, T & F och knåpade ihop ett mess på finska och skickade. Å fick svar, så nu ska jag kika på en lgh till :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar