måndag 19 april 2010

Frustrerad

Ibland kan jag bara inte låta bli att bli lite jättefrustrerad! Jag har kämpat i ett par dagar nu med att försöka infoga lite finfina artiklar till mitt examensarbete. Men arghh att de ska va så svårt att få ihop d :/ Det värsta e att jag inte ens vet om jag kommer att ha nån nytta av allt arbete me de sen, artiklarna kanske inte alls lämpar sig i mitt arbete. Åå snälla lite hjälp bara, inspiration och arbetsglädje kom hit :( Jag vill också ta examen och vara färdig med de här!

Tog första promenaden på typ två veckor nu ikväll! De känns riktigt bra! Jeei! Tyvärr kan jag inte skicka in min "Kom igång" kupong för jag har tjugo streck för lite, ganska illa de. . Men jag har fullt med sjukluckor. Mitt pepp idag har varit turkisk peber, iik, värsta barndomsmyskänsla :) Och mitt svarta nagellack i stor flaska jag fyndade för 2,95 € på Seppälä. Ska jobba imorgon, men sen blir de mörka naglar trots att de inne me pastell. Well well, vad är vitsen med nagellack om man inte ser att man har de!? ;D

Muen och jag fixade värsta måndagsmaten idag. Jag hittade ett budget&snabb recept på Arla, "Färsbiff med chilikryddad sås". Haha, jag har en liten sån hang up att jag alltid måste adda lite extra ingredienser till alla recept, oftast e de lök i alla former men idag kunde jag hålla mig och bara lägga i lite persilja i biffarna! Stensatsade på de wokade grönsakerna sen. Blev tvugna att modifiera såsen lite då det inte riktigt finns exakt samma ingredienser i Finland och Sverige, så såsen var grädde me tomat och ostsmak istället för nå Kelda sås. När vi stod och lagade maten sa

Mu: "Du det här e nog inga nå budgetmat"
Jag: "Joo, det va det men jag måste lägga till lite saker."
Mu: "Jaha, ja just d!"

Viktigast att de blir gott :P



Lite owokade grönsaker


Mumma, morötter i wokpannan me lite olivolja! Bra att äta nu så man får fin ton i sommarbrännan sen :)


Fina färsbiffar i väntan på att en platta ska bli ledig! Lite störigt att vi bara har två kokplattor. Hoppas jag har en spis med fyra kokplattor i mitt nästa hem!


MAT! Å kryddgurka i hörnet, mumma ett riktigt "must have" på bordet! Ignorera jättekastrullen, orka fåna med potatiskarott osv. sen när man har diskmaskin maybe. .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar