måndag 1 november 2010

1:a november update

Kanske dags för en liten update så där.. Sitter här med Antti Tuisku's ljuva stämma i mina öron. Den killen gör så jag får fjärilar i magen, tårar i ögonen och jag blir 16 år igen. Jag skulle ju absolut flytta till Finland och gifta mej med Antti Tuisku (här sitter jag nu i Finland utan Antti :( )Förra året nångång när Muen och jag strövade runt på Stocka så hörde vi rösten eka mellan sminkdiskarna och där var han. OMG! Menmen, de här var bara en liten parentes i updaten.

Jag hade ju värsta dubbeldagen i torsdags, alltså jag är fortfarande så himla mallig över att jag fixade den. (Har en till nästa vecka ooooooh!) Sen jobbade jag kväll i fredags. Innan jag for på jobb så köpte jag ny telefon, skaffade internet på sticka och till mobilen och bytte abonnemang till Saunalahti. Nu väntar jag med spänning på min vita Nokia C6 -->

Hoppas Saunalahti fungerar bra sen! Jag gillar starkt tanken på att kunna blogga via mobilen :D Lite reallife blogginlägg, hihi, Lo handlar köttfärs på Citymarket.

I lördags var jag ledig så då hängde jag och Björkis nere i city och shoppade Tant Gredelinkläder åt mej :) De vart superfint de! Sen på kvällen var vi på Halloweenfest. De va nice att träffa lite nya människor, eller kanske se nya människor, haha, minns inte hur social jag var =) Tyvärr hörde jag ryktas att "folk" e rädda för min blogg, så jag har inte så mycket bilder från festen.. Haha, jag tycker de e lite coolt faktiskt, att man e rädd för att hamna på bild i min blogg!Jag dissade sen utelivet i Vasa på lördagen och sov med en snygging istället ;) På söndagen va de dags för jobb igen, kvällsksift.

Å nu till jaa-a idag :) Jag har jobbat morgon och jag har rondat (några patienter) för första gången i mitt liv, phiuuff! Jag tror de gick okej, fast min finska e käss och det kommer svenska ord emellanåt.. Nu ikväll va jag på Body Move pass och efter det blev jag så sjukt hungrig, jag smällde just i mej mac&cheese (snabbvariant makaroner+massor med ost+mikro=mums) så nu jobbar jag mej igenom resten av kylen i sakta mak. Har kvällsskift imorn och innan jag går å sova ska jag och Björken kolla vidare på ANTM 4. Jag har alltså haft det ganska bra! Hemlängtan har lättat lite också (men jag räknar nog dagarna tills jag ska få krama familjen igen :))

2 kommentarer:

  1. Oooh, fin lur! Puss, saknar dig. Det blir så kul när vi ses sen!

    SvaraRadera
  2. Ooo, tackish <3 Jag vääntar på den =) Haha, joo-o de ska bli superkul sen när vi ses! :D Jag ska proppa mej full med Aladdin och Paradisgodisar på julen sen <3 Du kan få första tjii på å få fota det :) IMY2

    Puss

    SvaraRadera