söndag 14 november 2010

Tågresan

I fredags efter jobbet racercyklade jag till tåget för att åka till Tammerfors för att hänga med världens bästa Snurbbie :D

På tåget skedde ett liitet misstag som i slutändan bara ordnande upp sig till min fördel, jee! Jag var tvungen att byta tåg i Seinäjoki och då när jag kommer ombord så sitter det en tonårstjej med konstig stil på min plats. Jag tänker att de e en sån bitchig grinig tonåring som tagit min plats för att de e fönsterplats, så jag sätter mej på platsen vid gången och stör mej lite på att ha blivit snodd på min plats som jag betalat fullt pris för!! Sen mitt i allt kommer en annan brud och säger att jag sitter på hennes plats, omg! Så jag e tvungen att säga till tonårsbruden att hon sitter på min plats, men då säger hon att det är hennes plats för hon har också vagn 2 plats 17 så jag flyttar mej igen till en tom bänk. Ska precis slappna av och börja njuta av min tågresa mot T:fors när ett par kommer och vill ha bänken där jag sitter för att de e deras platser. Jag märker att typ alla i vagnen stirrar och endel verkar typ tycker att jag e värsta tågsittplatstjuven så jag går ut och sätter mig vid skåpen och toaletten och e jaedeleesen för att jag ha köpt en dyr biljett och inte har nånstanns att sitta. Jag ringde Snurbis och gnällde lite och sen när konduktören kom så samlade jag mod till mej och förklarade problemet: att de satt någon på min plats. Konduktören tyckte att de a väl bara att säga åt personen att flytta på sig. Men sen lovade han hjälpa mig då det inte ska va möjligt med dubbelbokning. Och när han får se surabitchiga tonårstjejens biljett visar det sig att hon har fel datum på sin biljett!! ARGHHHH.. Hon e iaf skitbitchig och typ snäser åt konduktören att hon nog minsann sagt rätt datum när hon köpte resan. Och då säger konduktören åt jaedelessna mej: "Gå till Buisness loungen du, där finns det gått om plats" Då hör jag nån i tågvagnen som e typ så där "Jeeee och liksom tycker att det är rätt att jag får byta upp mig"

Lite amerikansk movie de där =) Jag fick upprättelse och fick åka tyst och lugnt med gott om plats i buisness loungen tillsammans med alla affärsmänniskor, hihii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar