torsdag 28 januari 2010

Hälsningar från ett iskallt och snöigt HKI

Det är superkallt och snöyrigt nu. Jag tycker det är lite småmysigt när man sitter inne och ser snön virvla förbi =) Inte kul att frysa när man e ute förståss. Snöyran och blåsten gjorde så att färjan inte gick in till M:hamn igår så pappa som var på väg hem till Åland hamnade här i HKI istället. Hoppas han slipper hem nu. Men det var så kul att få se honom igen :) Vi hann uppleva ett assfreezing HKI, spårvagnskrångel och en traditionell hamburgermiddag @ Chicos. Jag väntade typ en halvtimma på fyran för att slippa ner till terminalen då jag skulle möta honom, det var så kallt :S Inga långfjalingar biter på den här kylan om de inte är i kombo med tjockbyxor! För att citera en gullig gammal man jag pratade med medan jag väntade på spåran "Det blir ju vinter varje år ändå är alla alltid lika oförberedda" So true =) Men i år är det ju verkligen extrem vinter.

Efter tisdagens biobesök går albumet "Jos rakastat" hett på både min och syrrans Spotify. Superbra låtar ;)

Kylan har btw inspirerat mig att plocka fram min halvfärdiga strumpstickning som jag påbörjat för typ 3 år sedan. Kanske jag gör en strumpa nu i vår, de ni ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar