söndag 3 januari 2010

Vad har hänt?

Jag har ätit massor med burkananas på senaste, färsk ananas är lite scary att äta då det alltid börjar sticka i munnen som att man skulle vara allergisk. Men jag kollade upp det på Wikipedia här om dagen, jag är lite sugen på att köpa en färsk ananas då dom e så fina <3, och det är nått proteinätandeenzym som finns i ananasen och därför sticks det i munnen.

Har haft ett supermysigt jullov =) Julen var också jättemysig, vi hann laga all maten och städa allting färdigt som vi hade planerat. Känns riktigt trist att börja plocka bort allt julpynt, kanske sparar granen ett tag iaf men några tomtar får nog åka ner i lådan igen. Jättekul att träffa alla kompisarna på juldagen sen, tyvärr saknades ju några men jag hoppas vi ses snart <3 ! Arken var som vanligt, lite mindre folk ute än vad det brukar vara, men det märktes inte när man försökte få tag på jackan, värsta trängseln och när man väl fått jackan slapp man knappt därifrån. På annandagen var det traditionell julmiddag hos farmor & farfar och det efterföljdes av en spelkväll med gänget. Dagen efter var vi till Naimz på pizza- och spelkväll. Lägger in en bild på lite pizzalagande :D



Nyår firades i stan med Jenny och Micke! Vi lagade tortillas och salsa, easy men otroligt gott! Till efterrätt blev det glass med chokladsås och strössel, också otroligt enkelt men passar bra till nyår ;D Sen sjöng vi massor med singstar och spelade Buzz. Den bästa singstarlåten måste vara Fernando! Den är så fin :)

Efter tolvslaget


Annars har det mest vart slappande och tv-tittande. Jag har nyligen upptäckt den lovely finessen med ReTv, man bara måste älska det! Såg på Bullerbyn med mamma halva dagen igår :P Idag såg vi på Wallander - Steget efter, jag har nog lite svårt för såna filmer. De blir alltid så råa :( Måste bara inse att det inte är min genre.

Nu har jag bara massor med skrivande framför mig hela våren :/ Kämpar med matrialsökningskapitlet ännu. Men jag hoppas att det ska gå bra och att jag ska bli färdig i tid! :)

Det här kommer nog bli ett superår, vi ska göra det bästa i alla fall eller hur? ;D

4 kommentarer:

  1. Jag tror det kommer bli jättebra år! Först var jag tveksam, men nu verkar allt lösa sig ändå... :-) Åtminstone första halvåret! Fin bild på oss då btw! ;-)

    SvaraRadera
  2. Jeeei, bra inställning där Jenny! Va ska du göra på hösten sen? Du och jag nybörjare i Uppsala kanske :P

    SvaraRadera
  3. Ja, vi får sikta på det tycker jag! Vill jättegärna komma in i Uppsala, så ska göra ett nytt krafttag i höst och hoppas på det bästa... :-) Tänker du jobba eller studera vidare?

    SvaraRadera
  4. Jeeeei! D sku va super om vi båda far dit! :D Mm, jag tror jag sku jobba. Jag behöver ju få arbetserfarenhet nu så jag sen kan söka vidare till en spec =) Vad vill du läsa?
    Kram

    SvaraRadera