tisdag 11 maj 2010

Gröna fingrar

Eftersom jag är ett landet-barn, (jag har växt upp på landet alltså fast jag egentligen bott ganska centralt, men anyways jag vet att de som bodde i stan tyckte vi va lantisar när man gick i grundskola/gymnasiet). Men jag är nog sas helt nöjd med min lantliga uppväxt ;D Jaa, vad jag försökte få sagt var att eftersom jag är lite lantis så älskar jag ju förståss att odla saker och idag har jag startat upp min lilla jordgubbsodling :D Jag trillade ju över ett "odla jordgubbar hemma paket" på Sokos förut och idag har jag sått jordgubbsfröna. Kan ju inte spendera en sommar bland betongen utan något grönt juuh :) Jag vet att jag kanske startar min odling lite i sista minuten med jag räknar med att ha vädret på min sida!

Här är "odla hemma paketet" :) I bakgrunden skymtar balkonglådan.


Sätt lite flis i botten av lådan stod det på odlingsinstruktionerna, hmm, dom skickade förståss inte med nån flis. Menmen jag gick ut och snodde några flisor ur rabatten :P


Taadaa, klart!! Nu är det bara att vattna och vänta. .


Förutom att så jordgubbsfrön har jag hunnit skriva klart analysen i ex.arbete och tvättat en massa kläder idag. Lyckades få tvättkorgen tom på stryktvätt igår medan jag kollade på ishockey. Usch, vilken jobbig match de va :/ Men det gick ju bra i alla fall sen för Finland, jeei!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar