måndag 31 maj 2010

Vill bli frisk nu!

Min "förkylning" vill inte ge med sig alls :( Igår när jag slutat jobbet så blev jag så trött, höll knappt på att orka gå till spårvagnen. Spårvagnsresan hem tog en evighet och när jag äntligen kom hem däckade jag helt slut på soffan och vaknade några timmar senare. När jag vaknade var jag ännu tröttare och hade feber. Så idag var jag till läkare och äter nu en kort kur antibiotika och är sjukskriven i fyra dagar. Läkaren trodde värken i lungorna och luftvägarna var någon form av bronkit. Jag fick även nå kapslar för snuvan och nässpray med kortison som jag ska använda i fyra veckor. Hoppas alla mediciner hjälper nu, jag hatar att vara sjuk och trött :( Tyvärr gör antibiotikan mej lite illamående, men försöker att i alla fall dricka ordentligt. Ska vila vidare nu, jag orkar inte koncentrera mig alls på nånting särskilt länge innan jag måste sova igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar