onsdag 12 maj 2010

Vårens och sommarens första

Idag har det vart full speed igen! Härligt :D Vaknade "tidigt" :P imorse (haha, okeeej då, men iaf tidigare än klockan tio som nu mer e min standard stiga upp tid). Efter frukost blev det en härlig solpromenad, det har vart helt superljuvligt sommar väder här idag, mer sånt!! De var också första promenaden efter förkylningen jag drog på mig under vappen. Ska bli kul att orka röra på sig igen, har vart lite halvdäckad ett tag nu tyvärr.

Lagade en kycklingrätt till lunch/middag, jag e egentligen inte superförtjust i kyckling men de ju nyttigt i alla fall. Kokade quinoa för första gången :D Texten i receptet e så söt: "När små "svansar" syns på fröna är quinoan klar." Sweetest ever, och så vad det också att det poppade upp små svansar ur fröna när det va klart, så det är alltså helt sant. Nu är jag quinoafrälst :D
Lägger adressen här, ingen idé att jag försöker länka för de funkar inga :( Iaf nån annan också blev quinoafrälst och vill prova. . http://www.kokaihop.se/recept/kycklingfile-med-quinoa

Stretade vidare med ex.arbete och de börjar ta form nu :D Jättekul att de går lite framåt! Blev nerringd på lite grillkorv till grillen här nere när jag satt med ex.arbete så sen blev de å ta vårens/sommarens första grillkorv och det första kubbspelandet för i år. Jag är pepp, jag ska bli skitbra på kubb!! Hör ni det :D Efter den här sommaren ska jag va en elitkubbspelare! Glömde tyvärr kameran annars skulle jag haft bildbevis =)

Ikväll va det ishockey och så himla underbart för Finland vann igen! Såg de två sista perioderna på Corhuset. Det är så härligt med kollektiv glädje, när alla e lyckliga över vinsten, bästa känslan (därför är det så kul att se matcher med andra). Jag håller tummarna för att Finland tar en medalj i år :D

Hihi, jag lånar en gammal bild av Naemi från Karjala Cup -04. Seriösa fans var vi :D Det var så kul att få se ishockey på riktigt! Haha, vi blev så bitna så vi for till Globen också på LG cup (eller vad de hette) nån månad efter sen. Nångång ska jag absolut se nå VM eller OS match IRL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar