tisdag 16 mars 2010

Lunchpaus

Måste ta en liten paus från allt transkriberande, huuh. Det går verkligen låångsamt :/ Jag har supersvårt för att hinna skriva och lyssna ordentligt samtidigt. Så d blir lyssna, stop, skriva, banda tillbaka, lyssna, ändra, lyssna, stop, skriva osv. Men har fått ihop massor med text av intervjun iaf :) Men det är iaf till transkriberandet som min förmiddag gått nu. Börjar bli dags för lunch också :) Emmy har lagat två supeaahgoda pajer som vi har kunnat leva på några dagar nu, jeeai!

Igår var jag till "mitt jobb" (mitt blivande vår-sommarjobb) och skrev under arbetsavtalet :) Passade på att ta några arbetsturer i april också så att jag får börja jobba in mig och lära känna alla.

När jag ändå var i city så passade jag på att gå in till två päls-jacka-kappa affärer och fråga om de visste hur jag kunde rengöra min päls. I den ena affären var de jättesnorkiga och sa typ inget, knappt ens hejdå :/ Men jag gav inte upp utan gick till Ajatar. Ååå de var så snälla där och tittade på pälsen och sa att det var Kulta lammas päls (va nu de e? ) och sa att antingen kan jag lämna in den för pälstvätt eller så kan jag försiktigt försöka blöta upp de fläckiga områdena och sedan försöka reda ut dem med en kam. Så jag ska pröva att rengöra den hemma först och om de inte går så lämnar jag in den för tvätt. Vilken tur att den inte e helt förstörd iaf som jag först trodde.

Jag gick runt och kikade lite i affärer också. Finns så mycket fina vårkläder i härliga färger! Såg bl.a. en jättesöt korallröd jeanskjol och massor med fina transparenta tunikor i pastelliga färger, I like! Sku vara så härligt att shoppa loss lite! Jag skulle som sagt inte säga nej till ett par stövlar med nitar heller. .

Hittade ett snyggt lite rockigt armband på Seppälä igår som jag bara måsta äga :) Så det blev ett köp. Lägger in ett pix på d, snyggt right?


Städade hela eftermiddagen igår sen och tvättade massor med kläder. Tvättmaskinen står fortfarande i badrummet med bygeln i sig, hmmm. Men som tur e finns det ju tvättmaskiner och torkrum i huset :) Jag har lite att stryka nu också, haha, körde typ sex maskiner såå. .

Ikväll blir det bio, Avatar, måste passa på och se den nu, tror sista dagen den visades var på torsdag. Första gången för mig på 3D bio, d ska bli spännande :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar